Red iets lekkers.

Deze club groeit als kool, en dat gaat niet per ongeluk.
Too Good To Go is een prachtig voorbeeld van een merk dat helder laat zien hoe haar missie en waardes vertalen tot de realiteit. Het sijpelt door alles wat ze doen.
Dé marketing, dé strategie én de ambassadeurs.

 

Dit is niet zomaar een succesvolle formule..

Dit, is een movement.

“Het verminderen van voedselverspilling is een van de belangrijkste dingen die we kunnen doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan.”


 CHAD FRISCHMANN, KLIMAATVERANDERINGSEXPERT

 

Een beetje theorie

Veel organisaties jaloers naar een visie en merkverhaal wat zo helder is als deze. Die helderheid ontstaat door de oorsprong van het bedrijf. Too Good To Go is geboren vanuit een sterke ‘interne drive’. De ondernemers stuitten tegen een groot probleem met een impact op de hele wereld – en daar moest wat aan gedaan worden.

Zo simpel is het. 

Too Good To Go is inmiddels een internationale partij. Toch voelt het lokaler dan ooit. Dat komt omdat ze hun verhaal aanpassen aan de lokale markt. Niet alleen door hun verhaal te vertalen, maar door het verhaal in de lokale context te plaatsen.

Zo zijn de nuances en cijfers op de U.K. site anders dan die van de Nederlandse. Geen rocket science zou je zeggen. Toch zijn er weinig andere merken met hetzelfde oog voor detail.

Do you Know your enemy? 

Too Good To Go heeft niet alleen een hele heldere ‘why’. Ze vinden het probleem van voedselverspilling zo erg, dat ze dat dus de wereld uit willen helpen.

Een inspirerend merk heeft, net als elk verhaal, een vijand nodig. Een Dr. Evil, Darth Vader of een Joker. In dit geval is dat dus voedselverspilling. Ga voor jezelf eens na waar jouw merk tegen strijdt en je zult zien dat ook jouw verhaal een stuk helderder wordt.

Too Good to Go

De missie van dit merk

De missie van een merk is een statement waarin wordt beschreven hoe ze de visie waarmaken. Die van Too Good To Go luidt als volgt. 

Onze missie is om iedereen te inspireren en te motiveren om actie te nemen tegen voedselverspilling. Om van onze missie realiteit te maken, moeten woorden in daden worden omgezet. Het is daarom onze ambitie om op elke mogelijke manier bij te dragen aan het bouwen van een wereldwijde movement tegen voedselverspilling.

Alleen door met iedereen samen te strijden tegen voedselverspilling, kunnen we er in slagen om een blijvende positieve verandering teweeg te brengen.

The story of Too Good To Go

We worden dagelijks geconfronteerd met problemen, waarvan sommige gemakkelijker zijn te negeren dan andere. Niemand vindt het leuk om eten te verspillen, maar in elk bedrijf en in elk huishouden gebeurt het toch, iedere dag! Voor ons werd duidelijk dat er iets moest gebeuren toen we zagen dat er goed eten werd weggegooid na een buffet… dat eten was letterlijk ‘Too Good To Go’!

Toen dat zaadje eenmaal geplant was, bedachten een paar technisch aangelegde ondernemers een oplossing die simpel maar effectief is: een app waarmee iedereen gemakkelijk bij kan dragen in de strijd tegen voedselverspilling.

Terwijl je geniet van overheerlijk eten, steun je de lokale ondernemer. De lokale ondernemer heeft minder verspilling én krijgt nieuwe klanten over de vloer. Goed voor jou, lokale ondernemers en de wereld. Win-Win-Win!

We proberen je zo veel mogelijk tips & tricks te geven en te inspireren om actie te ondernemen tegen voedselverspilling! Tot nu toe groeien we in een ongelooflijk tempo en dankzij onze community zijn we het grootste platform tegen voedselverspilling wereldwijd!

Wij zijn Too Good To Go en wij strijden tegen voedselverspilling!

Oké, alles op een rijtje

Visie

Een wereld zonder voedselverspilling. 

De missie

Onze missie is om iedereen te inspireren en te motiveren om actie te nemen tegen voedselverspilling. 

Drive

Ieder jaar wordt in Nederland tussen de 1,7 en 2,5 miljoen ton eten verspild. Dat is zonde van het voedsel, voor de ondernemer en van de planeet! En daar moet iets aan gedaan worden. 

Bekijk de verhalen van andere inspirerende merken

Bekijk onze case study’s

Boordevol inspiratie over Brand Storytelling – direct in jouw inbox.

 

Meld je aan voor de Creators Update en ontvang inspirerende merkverhalen, de latest & greatest binnen storytelling én praktische tips die helpen bij het creëeren van waardevolle content.

*Incl. the occassional GIF.

Story Sprint is onderdeel van de Creators Club

School of Storytelling

FAQ’s

Voorwaarden

Privacy

© Story Sprint 2019. Brands & Trademarks zijn eigendom van haar respectievelijke eigenaar.